اعمال رزین اپوکسی شفاف بی رنگ بر روی سطح

خرید رزین اپوکسی شفاف بی رنگ

  1. بازار رنگ و رزین ایران
  2. رزین های اپوکسی
  3. خرید رزین اپوکسی شفاف بی رنگ

رزین اپوکسی شفاف بی رنگ در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شفافیت، مقاومت در برابر حرارت و فشار، و مقاومت در برابر مواد شیمیایی، از جمله خواص این نوع از رزین می باشد.

برای استعلام قیمت و سفارش تماس بگیرید

توضیحات محصول:

خرید رزین اپوکسی شفاف بی رنگ جهت ساخت انواع کارهای هنری با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به صورت عمده در بازار رنگ و رزین ایران انجام می شود. برای خرید با کارشناسان ما در بخش فروش و بازرگانی در تماس باشید.

اعمال رزین اپوکسی شفاف بی رنگ بر روی سطح

ویژگی رزین اپوکسی شفاف بی رنگ

رزین های اپوکسی شفاف بی رنگ بر پايه رزين اپوكسی و هاردنرهای پلی آمين می باشند. از رزین های اپوکسی شفاف بی رنگ به منظور محافظت از سطوح و همچنین زيبایی ظاهر كاراستفاده مي شود. رزین های اپوکسی شفاف بی رنگ بعد از تشكيل فيلم در محيط های خورنده و شيميایی، مقاومت خوبی از خود نشان داده و همینطور از ویژگی های رزین های اپوکسی شفاف بی رنگ می توان به چسبندگی خوب، مقاومت سايشی عالی، ضربه پذيری بسیار خوب، مقاومت در برابر خراش و ویژگی تحمل شوک های مكانيكی را اشاره کرد . به همین دلیل است که از رزین های اپوکسی شفاف بی رنگ در پوشش كف سالن ها، كارخانجات دارويی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

رزین اپوکسی شفاف بی رنگ از خانواده رزین، اپوکسی های موجود در بازار است که غلظت بالایی دارند و بر پایه دو ماده اپوکسی (پلی یوکساید) و پلی آمین(بیسفنول آ) تولید می شود و در آن از حلال دیگری استفاده نمی شود. بهتر است اگر از رزین اپوکسی شفاف غلیظ استفاده می کنیم قبل از استفاده، رزین را به طور غیر مستقیم گرم کنیم زیرا اگر رزین غلیظ باشد حباب ها داخل مخلوط رزین و هاردنر محبوس شده و امکان اینکه بر روی سطج رزین بیایند و بتوان حباب گیری کرد وجود ندارد.

حباب گیری از رزین های اپوکسی شفاف

یکی از مشکلاتی که در فرآیند ترکیب رزین و هاردنر به وجود می آید ایجاد حباب است. البته روش های متفاوتی هم برای خارج کردن حباب ها از ترکیب بین رزین و هاردنر وجود دارد. که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

  • استفاده از پمپ وکیوم
  • گرم کردن رزین پیش از ترکیب با هاردنر
  • استفاده از شعله و یا سشوار برای از بین بردن حباب های سطحی

البته قابل ذکر است که یکی از موثر ترین روش ها برای خارج کردن حباب از ترکیب رزین و هاردنر استفاده از پمپ وکیوم می باشد. اما به دلیل در دسترس نبودن و هزینه سنگین پمپ وکیوم موارد دیگر توصیه می شود.

روش پخت رزین های اپوکسی

به فرآیند تبدیل رزین اپوکسی از حالت مایع به جامد را پخت رزین اپوکسی می گویند. رزین های اپوکسی توسط هاردنر که همان خشک کن رزین اپوکسی است پخت داده می شوند.

رزین های اپوکسی بر خلاف دیگر رزین ها که با کاتالیست پخت داده می شوند (رزین های پلی استر) برای پخت به هاردنر احتیاج دارند. هاردنر ها که معمولا از جنس آمین هستند با رزین اپوکسی وارد واکنش افزایشی شده و شبکه ای شدن را ایجاد می کنند. به این معنی که هر دو بخش از رزین اپوکسی با یک بخش از هاردنر پیوند تشکیل می دهد و باعث ایجاد یک ساختار سه بعدی می شود.
موقع ای که دو بخش از ملکول های رزین اپوکسی با یک بخش از هاردنر اپوکسی وارد واکنش می شوند عاملی که باعث کامل شدن واکنش میان آنها می شود رعایت نسبت صحیح اختلاط بین رزین و هاردنر می باشد. اگر رزین و هاردنر به نسبت صحیح با یکدیگر مخلوط نشوند، مقداری از رزین که با هاردنر واکنش نداده باقی مانده و در خواص نهایی پس از پخت تاثیر گذار خواهد بود. بهتر است بدانید عاملی که باعث سرعت بخشیدن به پخت رزین وهاردنر می شود یکی سرعت پخت شوندگی هاردنر و دیگری دمای اپوکسی می باشد.

قیمت رزین اپوکسی شفاف بی رنگ

قیمت رزین اپوکسی شفاف بی رنگ تحت عوامل مختلفی از جمله، مشخصات فنی (که شامل وزن مخصوص، سختی، مقاومت در برابر شوک و خوردگی، دمای عملکرد و نقطه جوش) می شود. و همینطور شرکت تولید کننده، میزان عرضه و تقاظا، نوع بسته بندی و میزان سفارش را می توان جزء عوامل مهمی دانست که در قیمت تمام شده ی رزین اپوکسی شفاف تاثیرگذار است.

زمان قابل اعمال رزین اپوکسی (ژل تایم)

به مدت زمانی که مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر به صورت مایع بوده و قابلیت اعمال در کار را دارند و هنوز پیوند پلیمری بین ملکول های رزین و هاردنر ایجاد نشده است را زمان ژل تایم می گویند. و پس از آن مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر شروع به سخت شدن می کند به طوری که حالت چپسبندگی به خود می گیرد و شروع به سفت شدن می کند.

رزین اپوکسی شفاف بی رنگ

موارد مورد مصرف رزین های اپوکسی شفاف بی رنگ

بهترین شرایط برای نگهداری رزین های اپوکسی نگهداری آنها در کارگاه سر پوشیده، بدور از نور خورشید و در دمای 25 درجه سانتیگراد است. از نگهداری رزین های اپوکسی در معرض حرارت و شعله باید خودداری کنیم.

سخن پایانی

رزین های اپوکسی شفاف جزء رزین های دو جزئی بوده، که شامل هاردنر یا همان سخت کننده می باشند. این دو جزء دارای ترکیب شیمیایی متفاوتی هستند و برای اینکه داخل قالب ریخته شوند بایستی که به نسبت مشخصی که مشخص شده است با یکدیگر مخلوط شوند. امروزه استفاده از رزین های اپوکسی شفاف بسیار زیاد شده است زیرا جزء رزین های اپوکسی بسیار پر کاربرد هستند.

رزین های اپوکسی برای اینکه سخت شوند به کوره و یا وسیله خاصی احتیاج ندارند و فقط بایستی با هاردنر به نسبت مشخص شده ای  ترکیب و در معرض هوا خشک شوند، که بعد از 24 ساعت سطح رزین اپوکسی خشک می شود و برای اینکه به اصطلاح مغز رزین اپوکسی به طور کامل خشک شود احتیاج به یک زمان 3 الی 4 روزه دارد. یکی از مشحصه هایی که رزین های اپوکسی شفاف دارند این است که به راحتی می توان در کارگاه هایی که دارای تهویه مناسب است استفاده کرد.

رزین های اپوکسی شفاف به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، مانند شفافیت بالا، مقاومت بالا در برابر حرارت، خشک شدن سریع و افزایش مقاومت مکانیکی سطح، در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرید رزین اپوکسی شفاف بی رنگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط